14 July 2014

Our first harvest | 初めての収穫


Since middle of June, we've been harvesting in our garden. Raspberries are becoming raspberry coloured and ready to pick. I pick them everyday.

6月半ば頃から、ぼちぼち庭での収穫作業が始まりました。
まずラズベリーの実が色づき始めまして、毎日せっせと摘んでおります。


I stored raspberries in the freezer and made two jars of jam. Well, I cooked it too long and it is a bit too solid.
  
冷凍庫に貯めておいて、ある程度の量になったらジャムに。ジャムジャー2つ分できました。
少々煮詰め過ぎて硬い仕上がりに。。。(後ろの瓶、ジャムが浮いてるのがおわかりでしょうか。トホホ)


Broad beans did really well! We enjoyed young ones and  matured ones. Slugs enjoyed one third of them though. Oh thou slugs, despite the plenty of weeds to eat in the garden, why do you come to the vegetable patch?

ソラマメ、豊作でした!
薄皮を剥かずに食べられる若いのから、しっかり完熟させたのまで堪能いたしました。
1/3くらい、ナメクジに食べられましたが。 ナメクジよ、庭には雑草がたっぷり生えているというのに何故わざわざ畑の作物を食べるのか!

Tiny tomatoes and peppers in the shed.
グリーンハウスのトマトとパプリカが結実。


Red currants, like small gems. We didn't get much, just a handful. I made res currant sauce and it went well with vanilla ice cream. 

まるで小さな宝石のようなフサスグリの実。
残念ながら、 ひとつかみほどしか収穫できず。。砂糖と一緒に煮てバニラアイスにかけて食べました。

Apples on the tree already.
リンゴもすでに結実。


Sweet peas hand in hand. Awwww...
手に手を取り合うスイートピー。

No comments:

Post a Comment