19 July 2015

Bulgaria in spring, day 8 Bozhentsi | ブルガリア 春の旅 8日目 ボジェンツィ


So, this is the last post about our holiday in Bulgaria. On our way to Sofia, we stopped at a village called Bozhentsi. This is a small village famous for its traditional houses and was strongly recommended by our friend E when we had dinner together in Sofia.

さて。延々と綴って来たブルガリア旅行記、今回が最終回です。
空港のあるソフィアに向かう途中、最後にボジェンツィという村に立ち寄りました。
ここは昔ながらの家並みが保存されている素朴な村で、ソフィアで夕食を共にした E 女史が「是非行くべき!」と一押しだった場所。


In this peaceful village,

里山、といった趣の村には、


there were a stream and...

小川が流れていたり、


a lot of pretty wild flowers!

可愛らしい野の花が咲いてたり(ツクシもはえてた!)


 There was nothing special to see but the village itself was special and I enjoyed just walking around the village. We stayed near the airport that night and flew to London the following morning.

特に何があるという訳でもないのですが、足の向くまま気の向くままウロウロと歩き回ったのでした。 この後、ソフィアの空港近くに1泊して、翌朝ロンドンへ、旅の幕引きと相成りました。

今回の旅では、ソフィアのレストラン情報とブルガリア・ワインについて、ブログ『 ブルガリア情報』に大変お世話になりました。10年近く前の『地球の歩き方』しか持っておらず、ネット上にもブルガリアに関する日本語の情報があまりなかったので助かりました~。

No comments:

Post a Comment