7 July 2015

hang

 Writer/Director: debbie tucker green
Stars: Marianne Jean-Baptiste, Claire Rushbrook, Shane Zaza
★★★★★

Marianne Jean-Baptiste was a star in this play! It was as if she was blessed by the god of acting. Immediately after the last scene, she looked to be overwhelmed by emotions she herself created. The play is set in a office-looking room and the story is told only through the conversation between the three characters. This conversation had a rhythmic quality. At first it was very unclear what they were talking about and the play had rather comical tone. Then gradually things became clear... I'd love to see this play again! 

いやー、もう、マリアンヌ・ジャン=バプティストの演技に圧倒されました!まるで、演技の神様が舞い降りたかのようでありました。
終演直後の彼女、両手に顔をうずめ客席に背を向けて、劇中自ら作りだした感情に呑まれたようになっていました。。。

このお芝居、オフィス然とした無機質な空間で繰り広げられる 3 人の登場人物の会話だけで物語が進んでいきます。 この 3 人の応酬、すごくリズミカルでした。

最初何の話をしているのか分らず、笑えるシーンも結構あったりして、暢気に笑ってるうちに段々話のスジが見えてきて。。。

これ、もう 1 回観てみたいです。

***

もうひとつのブログ『英国的庭仕事雑記帳』では、BBC ドラマ『Wolf Hall』の撮影に使用されたペンズハースト・プレイス & ガーデンズの庭について綴っています。

No comments:

Post a Comment